SaYe DEnGan Si Dia

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 25, 2010

PEdih Dan PiLu

25-05-2010 8.30 pm

dalam kul 1 lebey aku dpt mesej dr d'dy....
tapi dpt berita sedey.... ='(
d'dy gtaw tiket xde habs...
sedey sgt time 2, tuhan je tahu...mood gile2 punye ok terus berubah habis~
sape xsedey benda da rancang tut2 xjd....
pg2 d'dy pujuk nak balik sesama....pdhal sblm 2 kami gado2...
k fine mmg aku nak balik sesame...time d'dy hntr msj gtaw jadi balik berbunga gile hati aku...hapi...tapi tut2 tghari d'dy msj ckp xleh balik seb tiket xde....!!
d'dy ckp biar die balik sowang je~ mmg bkn salah die tapi sakit hati sngt bile d'dy ckp die xtgok sume kaunter seb malas...sape xsakit hati...ingt nk balik bersungguh jew...tapi nape xtnye sume kaunter???? org pom nak balik gak!!!

yg lagi geram lepas makan tghari ak ade nak try booking tiket guna on9~
so kwn ade gtaw yg kat putrajaya ade 2 kosong ciap g dan balik ag~
hapy time 2 seb ingt ade peluang ag!! tapi bila msj kat d'dy yg ade tiket die tanye org balik camne nak g sane seb kena tinggalkan motor!!!
so cam rumit nak jelaskan suh d'dy kol...tapi die xlayan...sedey =(
tp d'dy msj ckp nak tdo!!

Geram!!!
tahula lps exam tapi jgn wat cam2~ erm...
dan lepas keje mood xok nie bole lak tukar jd demam seb dpt berita nie adui geram jer...
tp xpew...mgkn ade hikmah~*_______^

Monday, May 24, 2010

Gd LUCk Kat D'dy...BESOk D'Dy EXam..

wAt yang terbaek k...
Mintak maaf sangat saat d'dy nak exam kite gado2..
xtaw pom d'dy exam besok ..:'(...
terbaca lam Comment d'dy...
So Sorry...
Ape2 Pom d'Dy Wat yg Terbaek Taw....
*____________^

BeRLaLu TAnPA KATA~

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa...
Cintamu aku resah
Tanpa...
Kasihmu aku hampa
Tanpa...
Dirimu aku mati

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Saturday, May 22, 2010

Tak tahu nak tulis apa…jemari aku da longlai tanpa kekuatan yg harus ade pada aku…..tapi apa Yang aku nk kongsi kat sinie mengenai perasaan aku!!! Sedih sngt ,da banyak mutiara jernih gugur dari kelopak mate nie dan sekarang aku tak tahu nak luah kat sape!!….apa yg aku harapkan biarlah ia Berlalu tanpe kata2….

MEMANG AKU SORANG JE KE YANG MENANGGUNG PERASAAN NIE??…

KENAPE MESTI AKU YANG MENDERITA??

PATUT KE AKU TERUSKAN ATAU AKU PUTUSKAN?

UNTUK PUASKAN KEDUA PIHAK ………..????

KALU AKU PUTUSKAN, ADAKAH DIA MENDERITA?...

AKU SAYANG DIE..AKU XNAK DIE MENDERITA…

TAPI …dalam mase yg same aku sayangkan keluarga aku….

Aku xnk die tggu aku lame2..so,adakah aku harus tinggalkan die……disebabkn nak kejar cita2 aku???

Terlalu berat ujian nie pada aku untuk aku laksanakan…………Brla Ia berLAlu TAnPA Kate2……………..Ya AllAh ToLonGla hambamu ini Ya AllAh.


Friday, May 21, 2010

It’s 1st time …

First time dapat job luar…xsangka sangt dpt bayaran lak 2.. [Rm90 jew] time nie xpandai ag mintak2 lebey’huhu..

Kalu boleh lepas nie nak lagi…lagi dan lagi…tapi nak try mintak bayaran lebey pulak^___^

Hehehe kalu korang nak tahu’ aku SUKE giler giler wat design!!! Sangat TERUJA dengan design!!!

So…aku nak hidup ngan design!!!

BE happy with DesiGn!!!

Thursday, May 20, 2010

arGhh...XSukE!!

sejak jadual da ade nie agak bosan kit...
8.30-1.00 tghari tiap2 harie akn dipanggil untuk turun tgok dan catat ape yang ptt tntng mesin..
setiap pg bgun awl..Argh...da lame tinggalkan tido yang lena..tilam yg empukk...Erm...
sampai bila aku akn bertahan..ohhhh NNoooo!!





meRindui saat-saat dahulu....

Dosakah aku menyintaimu
Dan itu bukan kehendakku
Itu juga bukan kemahuanmu
Menodai percintaan ini

Dosakah aku menyintaimu
Setelah engkau dimiliki
Aku gagal memujuk hati ini
Untuk terus melupai dirimu

Izinku berteduh seketika
Merebah rindu pengubat duka
Demi ku menyintaimu
Menyayangi dirimu
Meskipun sekadar dalam mimpi

Pergilah sayang kepadanya
Kerna dia lebih memerlukanmu
Pengorbanan sudah lama jadi milikku
Jangan kau kesali

Aku tidak tahu mengapa harusku
Menyintai dirimu
Mungkinkah kau ada jawapan yang lain
Terangkah padaku
Agar tidak kusesal
Mengharap kasih pada yang berpunya
Agar kita sama merelakan
eh...eh...cilap.....sebnrnya nak cakp awok comey..
LiveTyping.com

MunGkinkah MimPi 2 Akan Jd KEnyATAAn...??

banyAk yG Aku ImpIkan UnTuk kehidupan Akn Dtg...
Untuk mase Depan Aku...
Aku nk FAmly, ade SuamI Yg SolEh Yg BolEh bimBing Aku... Ade Ank2 Yg Comel yg PAnDAi..
DEngR Kate Yang Soleh & soLehah...

dan Yg Paling PenTing Kami Bahagie Dan RoMantik YAng Akn Kekal Hingga Huung NYAwa Aku...
AMin..*____^.....ape Yang PalinG penTinG skrg nk belajar sungguh2 NAk RealiSasikan ImpIkan MAkAYH Aku..
jadi ORg yg BERjaya...

Wednesday, May 19, 2010

Tuesday, May 18, 2010

who that girls??

video

miss u so MuCh!!

^6t Ade mase Kite JumpE lagi*__^

maha Besar Allah s.w.t..

ketika hari perhintungan

1. Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yg lain.. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yg tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri. 2. Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa". Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati. 3. Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi. 4. Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yg kembang membesar dari biji benih. 5. Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak. 6. Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka. 7. Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat. 8. Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah Ta'ala. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan. 9. Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit- bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun. 10. Terdapat satu kolam kepunyaan Nabi Muhammad s.a.w. bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga. 11. Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah: 1. Pemimpin yang adil. 2. Orang muda yang taat kepada perintah Allah. 3. Lelaki yang terikat hatinya dgn masjid. 4. Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah. 5. Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah". 6. Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai). 7. Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah. 12. Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah Ta'ala. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah saw. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan. 13. Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad s.a.w. ke hadrat Allah Ta'ala. Lalu diperkenankan doa baginda. 14. Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi. 15. 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat. 16. Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana. 17. Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin. 18. Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan. 19. Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad s.a.w., dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah. 20. Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin. 21. Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa. 22. Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad s.a.w. dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab. 23. Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang. 24. Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana. 25. Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat. 26. Syafaat Nabi Muhammad s.a..w. di akhirat : a. Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab. b. Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab. c. Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka. Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah Ta'ala. 27. Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain. 28. Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya. 29. Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya. 30. Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka. Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004. Dalam sepotong ayat dan hadis ada menerangkan: "Sesungguhnya yang mengada-adakan kebohongan itu hanyalah orang-orang yang tidak beriman dengan ayat-ayat Allah dan merekalah pembohong-pembohong ." (An-Nahl ayat 105) "Barangsiapa mengatakan dariku apa yang aku tidak katakan, maka hendaklah Ia bersedia mengambil tempatnya dari Neraka."(HR: Az-Zahabi dlm Al-Kabair.)

Monday, May 17, 2010

teriNgat

Ape KabAr Awk Kat Sane Erk??Cht atau xcHt? JAge Dirie taw :)
walau bahagiA mane Pom Awk Kat Sane Jgn LuPe Saya......
Seb HAri2 Saye MErinDui.....
Da Puas UpDate blog ...skrg TiBA maSE uTk REHATKAN bADaN....:)
kATIL DA meMANGGI-maNGGIL...sUH daTaNG!...
maLAM nie hUJAN cuACa DA sEJUK beST tIDO NIE...mESTI TetRLENA SAMPAI eSOK :)
bESOk bGUn dGN sEnYUmAN wALAUPOM hATI xRELAkaN deNGaN pRAkTIkAL yG aGK mEMBeBANKAN....

aPE pOM hIDUP meSTI dITERUsKAN...
*________^

Sunday, May 16, 2010


~ KoSonG ~

merindui...

hari2 saye rindu awak...
hari2 saye nak tgok awk kalu bole...tapi.....sume 2 xbole ....ade je halangan...
tapi saye faham dan akan faham, Allah da tentukan baek Dan buruk untuk kite...:'(
insyallah saye akan terima sejauh mane jodoh dan pertemuaan kite...

Xdapat digambarkan bila orang tersayang xdapat gembirakan kite,perasaan sedih,kecewa,marah,geram sume ade.Tapi Bila perasaan 2 muncul mulala mahu dipujuk dimanja. mengapa begitu mudah wak sangka muncul di benak fikiran dek perassaan dihasut syaitan menyuruh b’pikiran negative??

Xfaham mengapa perasaan ini bercampur bersama perasaaan itu yang sengaja dicari atau ketentuan-Nya? Hari-hari menatap dan teringat kenape?kenapa? aku ego atau aku jeles? Arghh!!! Keliru …keliru!! dgn perasaan ini…TolOngla hamba mu ini Ya Allah….

















thnx seb sudi jumpe saye td...*____^...
sorry sesangt buat awk tggu lame....seb td xde krdt hehehee...
best part tukar2 kasut td....thnx :)
thnx seb belanje saye :)....
love u so much mmuuaahhh!

laen kali ade jodoh kiter jumpe lagi :)


Saturday, May 15, 2010

sunyi dan sepi tanpa org tersayang dan famly! :P




















penat dan bosan bila hari2 mengadap benda yang same...
tapi alhamdulilah aku diberi kesempatan untuk mencuba sesuatu yang baru dan mengenali mereka dengan lebih dekat. Selama 2 bulan aku akan melalui benda nie....walaupun dibenak fikiran dan perasaan teramat sengan dan malu seb ak xbiase...insyaalah ak akn cuba...


besok..:)) happy sesangat dapat jumpe buah hati....nak luahankan mane gterbuku...:P
ya allah bagila kami hapi dan bahagia sehingga hujung nyawa...dan diredhai..Amin:0)

Friday, May 14, 2010






meh !!jom!! balik....
nak balik...balik kg...
balik umah....nk balik...nak balik...
tinggalkan tension....
dan bende2 yg menyakitkan...
love him so much!!!
MiSS him So muCh!!!

BilA Dpt jumpe ank buah mokno nie...
gindu sesngt taw!!..... :P
GEraM!!!!! ASyik PAnggiL TurUn BAwAh JE...~~!!
hari2 ak kena bgun Awal...
tinggalkan dunia suke buang mase n suke bgun lambt....
seb da kena praktikal da...
punch card awal...bla pom awal...huhu..sonok! :P


hari2 ngadap muke diorg seb kena dngr penjelasan...mcm2 jenis mesin ade...baru ak tahu camne borang2 jpj,resit,bil dicetak...*____^

sngt memenatkan...tapi aku pUas Dapat KEnal dan Tahu caMnE job DijaLAnkan!!
WaaWaWaWaaa.... SesEdey seb jaUh ngn FAmly..
seb Praktikal jauh...FUH!!

Awal2 Da dpt jOb lUar BT bantinG!namE cArd! Gan BrOcHUre!ERmmm... :'(
:buttrock:

Thursday, May 13, 2010

bosAN....


aPE SAL NIE??? har??!!

Sunday, May 9, 2010

My life...